wszelkie rozważania na temat napięcia dla silnika krokowego trzeba uzupełnić wiedzą
na temat sposobu pracy sterownika
sterownik silnika korkowego - w pewnym uproszczeniu - to jest stabilizator prądu...
czyli podanie napięcia zasilania wpływać będzie nie na wartość prądu (bo tym się zajmuje sterownik) a na kształt charakterystyki moment prędkość obrotowa (prędkość maksymalna
)
Z tego co zrozumiałem to przy włączeniu jednego uzwojenia do
U = 12V przy częstotliwości impulsów (załóżmy)
f = 1khz i rezystancji uzwojenia R = 1.3
prąd jaki popłynie to 9,2A nie spowoduje zniszczenia silnika ?
nie popłynie taki prąd
bo zasilamy sterownik - który realizuje funkcje sterownia prądem
(coś jak dynamicznie zmieniający się stabilizator prądu - impulsowy..
czoper)
Jaki maksymalny moment oborowy może uzyskać silnik przy takim zasilaniu ?
zasilanie - jego wartośćwpływa na kształt charakterystyki moment/prędkość
moment - zależy od prądu, a prąd ustawiamy na sterowniku
Posiada Pan może wykres momentu od częstotliwości impulsów zasilania ?
kształt charakterystyki silnika jest determinowany przez sterowniki jego napięcie zasilania
sam silnik - to właściwie "kawałek drutu" i magnes
(stator - to drut... a rotor - to magnes)
rotor
rotor
stator
bardzo często spotykam się z charakterystykami silników bez opisów w jakich warunkach były zdejmowane, a właśnie od "inteligencji" sterownika i napięcia zasilania zależy co można z silnika "wycisnąć"
--
przeprowadzałem kiedyś z ciekawości test silnika (trochę większego - 8,5Nm), którego osiągi stolikowe (bez obciążenia) na stole przy sterowniku M880 i ok. 75V zasilania - były ok. 30..35obr/sek w teście z nawrotami bez tracenia kroków.. na maszynach różnych max tego silnika wahał się od ok. 15.. do 25obr/sek
podłączyłem ten sam silnik do sterownika wysokonapięciowego - 250V -> silnik się trochę za szybko nagrzewał... i nie było to napięcie właściwe do dłuższej pracy, ale udało mi się
zaspokoić ciekawość silnik na stoliku kręcił się bez tracenia kroków do
100obr/sekczyli jego prędkość maksymalna wzrosła również 3x - tak jak napięcie
stąd - można twierdzić, że prędkość maksymalna silnika jest wprost-proporcjonalna do napięcia zasilania... a kształt charakterystyki SILNIE zależy od napięcia zasilania