Tak dokładnie takie 200k/obr to stanowczo za dużo, lecz do wolniejszych pojazdów są już idealne np różne roboty, wózki
Oczywiście trzeba pamiętać aby nie zasilać taki silnik bez jazdy, bo szkoda marnować prąd lepiej użyć hamulca
Trzeba cofnąć się do początków tworzenia takich silników krokowych były różne wykonania ich konstrukcja mechaniczna różniła się miedzy sobą ale idea była ta sama
Wiadomo silnik krokowy wykonuje kolejne kroki lecz my w cnc najbardziej lubimy półkroki bo jest najmocniejsze przejście z jednego na drugi krok i ma moc
Najsłabsze miejsce jest miedzy biegunami, największa odległość dlatego podwójne zasilanie dwóch biegunów ( 200% mocy) wyrównuje tą siłę między biegunami
W silnikach BLDC wiruje pole magnetyczne przesunięte o 120st fazy lecz określonym czasie między biegunami jest tylko ( 100% mocy) nie więcej
Sinusoida narasta na jeden biegun to na drugim tyle samo ubywa, czyli w środku między biegunami jest po 50% mocy na biegun, a to jest najsłabszy punkt silnika!
Siłę trzeba wyrównać żeby była jednakowa w każdym położeniu biegunów, niestety wszyscy uparli sie na sinusoidę a z tym nie jest tak łatwo
Takie silniki krokowe jest bardzo prosto zrobić, nadają sią prawie wszystek stare byle były parzyste, oczywiście z większym biegunem 4-10 mm
Co ciekawa można robić różne kąbinacje dwu, trzy, cztery, pięć i więcej napisze celowo Głównych Biegunów ( to takie co mają tylko jedną cewkę na biegunie) żeby się nie myliło z fazami, pracą, krokami czy cewkami
Przy większych należy zachować ostrożność, pomyśleć dokładnie, zaplanować składanie takiego silnika bo można stracić palce!!!!!!!
Moce są naprawdę spore to nie zabawki z małymi silniczkami
Nie nadają się do jazdy na luzie na większą odległość przynajmniej na prostej drodze bo z góry lub przy hamowaniu można nimi ładować
Dlatego trzeba zastosować sprzęgło tarczowe lub jednokierunkowe
W sterownikach nie jestem mocny jak zrobić tani i prosty Starownik na spore prądy 100-500 A ?
Zastanawiam się np. nad osobnym mosfecie na jeden biegun mosfety można mocować do silnika żeby było mniej przewodów i chłodzić wszystko jednym wentylatorem, powinno być taniej i prościej ?
Można z generatora albo z enkodera lub robione czujniki hall w pętli zamkniętej ?