sprzężenie bezpośrednie silnika z kołem zębatym - nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem
owszem - jest to rozwiązanie najprostsze, jednak ma dwie dość istotne wady:
1) zastosowany silnik krokowy musi być stosunkowo duży (kosztowny)
2) występuje duży udar przy zasilaniu bezpośrednim, a silnik pracuje przy bardzo małych prędkościach obrotowych - i to zazwyczaj w obszarze rezonansów
--
dlatego - warto zastosować przełożenie redukujące obroty silnika
zalety takiego rozwiązania:
1) można zastosować nawet 3x mniejszy moment silnika , bo zastosowane przełożenie (1/3) redukujące obroty powiększa moment
2) dzięki pracy silnika przy wyższych prędkościach obrotowych uciekamy od rezonansów, a sprzężenie pośrednie pasowe ma właściwości elastyczne - co redukuje udar na listwie
---
Czy jest to możliwe, i czy można połączyc oba silniki na jednym sterowniku?
niema to wielkiego sensu.. ani ekonomicznego, ani technicznego
polecam zastosowanie 2 silników np. 3Nm - po redukcji obrotów 1/3 rośnie moment 3x (9Nm)
przy zasilaniu silnika 3Nm przez M542 można liczyć na prędkości obrotowe >10obr/sek
redukcja 1/3 - spowoduje zakres na kole zębatym - do 3obr/sek - a to wystarcza do osiągania rozsądnych prędkości...
oczywiście 2 silniki i 2 sterowniki - sterowane jednym sygnałem.. lub w machy osobnymi ale przypisanymi do siebie
-definiujemy osie Y i A
-a następnie przyporządkowujemy A jako SLAVE Y