rozważania o CNC

Wrzesień 26, 2018, 12:17:04
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 57H56-3008B  (Przeczytany 14998 razy)
markcomp
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 11076



WWW
« : Wrzesień 08, 2007, 01:33:02 »

57H56-3008B

Step Angle 1.8。
Step Angle Accuracy ±5% (full step, no load)
Resistance Accuracy ±10%
Inductance Accuracy ±20%
Temperature Rise 80C Max.(rated current,2 phase on)
Ambient Temperature -20C~+50C
Insulation Resistance 100MΩMin. ,500VDC
Dielectric Strength   500VAC for one minute
Shaft Radial Play 0.02Max. (450 g-load)
Shaft Axial Play 0.08Max. (450 g-load)
Max. radial force 75N  (20mm from the flange)
Max. axial force 15N 

rotor inertia 300 g-cm2






dwukolorowe kable


jednokolorowe kable
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2011, 11:48:00 wysłane przez markcomp » Zapisane

markcomp
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 11076



WWW
« Odpowiedz #1 : Grudzień 11, 2007, 01:33:57 »







Zapisane

markcomp
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 11076



WWW
« Odpowiedz #2 : Kwiecień 13, 2009, 08:56:39 »







następna wersja





« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2011, 11:38:29 wysłane przez markcomp » Zapisane

markcomp
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 11076



WWW
« Odpowiedz #3 : Styczeń 15, 2010, 10:45:54 »

otrzymałem zapytanie:

Cytuj
czy da się silnik podłączyć do sterownika unipolarnego?

TAK

połączenie UNIPOLARNE jest trochę podobne do SZEREGOWEGO
wolne końce połączenia szeregowego - to końce unipolarne
a "wypustki" - czyli połączenia półfaz - to miejsca połączeń faz w układzie SZEREGOWYM

dla kabli o kolorach


mamy:

BLU/WHT - A - niebiesko-biały
BLU - A' niebieski
RED/WHT - C' - czerwono-biały
RED - C - czerwony

GRN/WHT - B - zielono-biały
GRN - B' - zielony
BLK/WHT - D' - czarno-biały
BLK - D - czarny

połączenie - UNIPOLARNE

faza 1
początek - A
koniec - C
wypustka - A'+C'

faza 2
początek - B
koniec - D
wypustka - B'+D'

analogicznie dla innego układu kolorów..





Zapisane

barba
początkujący
*
Offline Offline

Wiadomości: 7


« Odpowiedz #4 : Sierpień 10, 2010, 10:20:16 »

W 57H56-3008 B w opisie ( FL57STH56-3008B ) podany jest tutaj układ cewek tak:
A: Blu - Red
C: Yel - Grn
B: Brn - Blk
D: Org - Wht

i że do szeregowego połączenia należy dać tak:
Blu - Grn (połączyć Red+Yel )
Brn - Wht (połaczyć Blk-Org)

Jednak mierząc omy wychodzi, że jest inaczej:
Biały i pomarańczowy
czarny i niebieski
żółty i czerwony
zielony i brązowy

Zatem które to A, A', B, B', C, C', D, D' i jak to teraz połączyć szeregowo?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2010, 10:30:09 wysłane przez barba » Zapisane
markcomp
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 11076



WWW
« Odpowiedz #5 : Sierpień 12, 2010, 10:46:27 »

W 57H56-3008 B w opisie ( FL57STH56-3008B ) podany jest tutaj układ cewek tak:
A: Blu - Red
C: Yel - Grn
B: Brn - Blk
D: Org - Wht

i że do szeregowego połączenia należy dać tak:
Blu - Grn (połączyć Red+Yel )
Brn - Wht (połaczyć Blk-Org)

Jednak mierząc omy wychodzi, że jest inaczej:
Biały i pomarańczowy
czarny i niebieski
żółty i czerwony
zielony i brązowy

Zatem które to A, A', B, B', C, C', D, D' i jak to teraz połączyć szeregowo?

istnieje łatwa metoda rozpoznania jak łączyć druty...

1. zwierając kable - określany półfazy -> zwarcie półfazy powoduje opór przy próbie obrotu rotora

2. zwieramy dwie "jakieś" półfazy - jeśli to półfazy jednej fazy - to opór stawiany przez rotor jest "ząbkowy"... jeśli są to półfazy z faz przeciwnych - opór jest płynny

3. półfazy jednej fazy łączymy równolegle - jeśli nie wystąpi opór - to odkryliśmy połączenie równoległe półfaz tej fazy... jeśli opór wystąpił - to mamy zwarte połączenie szeregowe....
Zapisane

barba
początkujący
*
Offline Offline

Wiadomości: 7


« Odpowiedz #6 : Październik 11, 2010, 10:49:06 »

FL57STH56-3008B to bardzo fajny silnik. Z wyboru właśnie tego jestem zadowolony. Pasuje do sterownika Beta-3 z MIXPOL.pl http://mixpol.pl/beta3.html :-)

Okazało się, że wyprowadzenia są dokładnie tak jak w twoim silniku krokowy 1.9Nm 1.4A lub 2.8A, 8-p
Połączyłem do tego sterownika przewody w ten sposób:

1 para cewek:

Zielony
Biały

2 para cewek:

Czerwony
Czarny

Zapisane
markcomp
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 11076



WWW
« Odpowiedz #7 : Październik 12, 2010, 10:52:32 »

Beta-3 z MIXPOL.pl http://mixpol.pl/beta3.html

ja też lubię a3977... choć mają swoje małe wady (awaryjność)
jednak a3977 w zastosowaniach nisko budżetowych są trudne do pobicia
Zapisane

barba
początkujący
*
Offline Offline

Wiadomości: 7


« Odpowiedz #8 : Grudzień 04, 2010, 09:20:29 »

Mam prośbę związaną z tym tematem [kliknij].

Mam od ciebie te 3 silniki:
57H56-3008B 2.1A 0,75ohm 1,26Nm

Wciąż zastanawiam się nad:
57H76-3008B 2.1A 1,84ohm 1,9Nm

oraz

60H86-3008B 2.1A 2.6ohm 3Nm

Jakie są różnica w poborze mocy ze sterownika? Czy z tych silniejszych można bezpiecznie wyciągnąć pełny moment trzymający na tym sterowniku?
Zapisane
markcomp
Administrator
*****
Offline Offline

Wiadomości: 11076



WWW
« Odpowiedz #9 : Grudzień 07, 2010, 11:42:38 »

Czy z tych silniejszych można bezpiecznie wyciągnąć pełny moment trzymający na tym sterowniku?

"bezpiecznie" - to jest istotna sprawa dla sterownika opartego na scalak A3977 (trochę go znam)
sterownik A3977 aby był w miarę trwały nie powinien być przeciążany... również zbyt duża indukcyjność silnika przy określanej stałej czasowej (off time) może wytrącać z równomiernej pracy taki sterownik (stała czasowa off time jest w produkowanym seryjnie sterowniku dobierana do najczęstszego przypadku silnika)

para 1.9Nm i A3977 jest często spotykana... i to potrafi pracować w miarę trwale
silnik 3Nm pewnie też popracuje... ale ja mam pewne lęki Mrugnięcie

ta więc wracając do pytania... w teorii można rozważać: "czy może wyciągnąć pełny moment trzymający na tym sterowniku?"
a w praktyce - najpierw zapytamy: "czy długo tak popracuje?"

Jakie są różnica w poborze mocy ze sterownika?

przy analizie uproszczonej, stało-prądowej (mocno nie prawdziwej).. różnice są nie wielkie
jednak przy realnej pracy... różnice będą większe

do takiej analizy mocy można podchodzić na wiele sposobów
ja wolę te najprostsze...

najbardziej lubię zasadę zachowania energii - przedstawiamy energię mechaniczną silnika o okreslonym momencie i prędkości w postaci Watów (jest równanie w dziale http://forum-cnc.pl/index.php/topic,1012.0.html)

a z drugiej strony możemy ławo wyliczyć ile może z zasilacza (maksymalnie... w praktyce dużo mniej) przepłynąć energii do silnika (przez sterownik)

ilość tej energii to --->> Uzasilania x Prąd sterownika = (np) 30V * 2A = 60W

jeśli silnik ma 3Nm... to energii 60W starczy
obroty = 9550 * 0.06KW / 3Nm = 191obr/min = 3.1obr/sek

dla 1.9Nm
obroty = 5.03obr/sek

itd...

oczywiście to jest obliczenie dość nie dokładne... bo pewnie z połowa energii idzie w ciepło
a moment trzymający nie jest równy momentowi dynamicznemu...

jednak - takie obliczenia to szansa prostego szacowania poziomów energii... i osiągów...


moment = 9550 * moc / obroty

moc [kW],
obroty [obr/min]
moment [Nm]

obroty = 9550 * moc / moment

« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2010, 11:55:47 wysłane przez markcomp » Zapisane

barba
początkujący
*
Offline Offline

Wiadomości: 7


« Odpowiedz #10 : Grudzień 10, 2010, 10:17:56 »

OK. Dzięki. Już łapię. W opisie tego sterownika jest podane pobór mocy do 100W. Zatem silnik 1.9Nm i A3977 (sterownik Beta-3 z mixpol.pl) być może dadzą radę, ale jak zbyt szybko pojadę, to testowanie maksymalnych prędkości może być ryzykownie.

Ciekawe który z tych dwóch byłby "bezpieczniejszy": Uśmiech

Silnik krokowy 1.9Nm 2.1A lub 4.2A
Silnik krokowy 1.9Nm 1.4A lub 2.8A

Może testowanie temperatury na kostce A3977 da odpowiedź jaka jest górna granica prędkości? :-) Będę musiał sprawdzić na mojej maszynce jak prędkość wpływa na temperaturę.

Zatem do 60H86-3008B 2.1A 2.6ohm 3Nm będę musiał jednak zastosować sterownik M542. To grozi dłuższym czasem gromadzenia kapitału początkowego dla nowej maszynki. Trudno. :-)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2010, 07:46:38 wysłane przez barba » Zapisane
regorek
początkujący
*
Offline Offline

Wiadomości: 1


« Odpowiedz #11 : Marzec 16, 2011, 03:01:14 »

Witam!

Czy posiada ktoś z zforumowiczów datasheet do tego silnika 57H56-3008B ?

Potrzebuje szczegolowych danych, charakterystyk itp

bede bardzo wdzieczny
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  


Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Manuscript design by Bloc Strona wygenerowana w 0.078 sekund z 17 zapytaniami.