rozważania o CNC

Maj 24, 2018, 02:36:00
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwne zjawisko w mojej CNC otwory wew np ø3 tnie jako ø2,8 itd...  (Przeczytany 20032 razy)
Goose
początkujący
*
Offline Offline

Wiadomości: 2


« : Wrzesień 04, 2013, 09:55:10 »

witam.
Mam dziwne zjawosko w moim CNC.
Otoz jak tne krawedz zew. np kwadrat o boku 7x7mm to po wycieciu wymiar mierzony suwmiarka pokazuje 6,8mm a jak tne wewnetrzny otwor ø3 to wymiar ma ø2.8.
Wrzysko odbywa sie frezem plaski 1,5mm w materiale G10.

Moja cnc napedzana jest silnikami  1.9Nm  4.2A, 8-p. Zasilacz to monster 48V 24A by Marek:) Plytaglowna PMDX-122. Sterowniki to 4xM880.
W maszynie sa sroby kulowe 16x5 C7.

Moze ma ktos z was pomysl o jest nie tak?
Testowalem na roznych kompach i dalej to samo.

Czy mogla cos uszkodzic PMDX-122?
Zapisane
Jagoda
fachowiec
***
Offline Offline

Wiadomości: 167



WWW
« Odpowiedz #1 : Październik 17, 2016, 11:37:57 »

wychodzi na to, że masz zawsze 0,2 mm braku na każdym frezie. Można to próbować kompensować w programie sterowania na CNC jeżeli odchyłka jest zawsze taka sama. Druga sprawa to może suwmiarka jest niedokładna i to ona narzuca ten błąd?
Zapisane

Goose
początkujący
*
Offline Offline

Wiadomości: 2


« Odpowiedz #2 : Październik 17, 2016, 11:51:37 »

Prawdopodobnie to kompinacja 2 rzeczy.

1. To zbyt malo sztywna konstrukcja osi Z.
2. Sam Kress ma prawdopodobnie bicie na lozyskach.

To moze byc suwmiarka, ale mam i manualna i elektorniczna i obydwie tak samo wskazuja...

Zapisane
PloteryFrezujące
początkujący
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 3


WWW
« Odpowiedz #3 : Październik 20, 2016, 02:37:37 »

No to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie Uśmiech Każdy luz, bicie, niewystarczająca sztywność, złe przymocowanie elementu itd. bedzie dawało taki efekt.
Zapisane

CNC Wieczorek - www.ploteryfrezujace.com - Plotery frezujące, Elektrowrzeciona, Systemy Sterowania
Jagoda
fachowiec
***
Offline Offline

Wiadomości: 167



WWW
« Odpowiedz #4 : Październik 21, 2016, 01:16:17 »

W sumie to już 3 rok od pojawienia się problemu.  Duży uśmiech
Zapisane

APJSikora
początkujący
*
Offline Offline

Wiadomości: 4


WWW
« Odpowiedz #5 : Październik 25, 2016, 02:41:09 »

Widocznie odchylenia od wymiaru o 0,2-0,3mm już mu nie przeszkadzają i się do nich przyzwyczaił  Duży uśmiech
Zapisane

Jagoda
fachowiec
***
Offline Offline

Wiadomości: 167



WWW
« Odpowiedz #6 : Listopad 04, 2016, 01:28:42 »

W sumie zależy do czego potrzebuje, odchylenia tego rzędu często nie są nawet wyłapywane w produkcji Uśmiech
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  


Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Manuscript design by Bloc Strona wygenerowana w 0.038 sekund z 17 zapytaniami.